Nemzeti Alaptanterv, a fizika és a természettudomány képe
Az ELTE TTK Oktatásmódszertani Centrumának véleménye,
2012. január
Az Eötvös Loránd Fizikai Társulat állásfoglalása,
Fizikai Szemle, 129-130, 2012. április
Woynarovich Ferenc: Milyen tantárgy a fizika?
Fizikai Szemle, 205-207, 2012.. június
Tél Tamás: Milyen tudomány a fizika? Függelék,
Természet Világa, CLXXVII-CLXXXIII, 2012. december
Kutrovácz G., Láng B., Zemplén G.: Egy tudományos tudománykép védelmében,
Woynarovich F.: Reflexiók az "Egy tudományos tudománykép védelmében" című írásra,
Természet Világa, XXXIII-XXXVII, 2013. március
Csorba F. L.: "A világ útvesztője és a szív paradicsoma", Válasz Tél Tamás írására,
Scheuring I., Podani J., Szilágyi A.: Az evolúció fényében, Megjegyzések Csorba F. László: "A világ útvesztője és a szív paradicsoma" című írásához,
Tasnádi P.: A Bizonytalanok bizonyossága, Gondolatok a természettudományos műveltségről és a természettudományok tanításáról,
Természet Világa, LXIII-LXVIII, 2013. május
Woynarovich Ferenc: Gondolatok a "modell" fogalom használatáról
Fizikai Szemle, 103-106, 2014. március
Woynarovich Ferenc: Híres tudósok véleménye a tudományról - vagy mégsem?
A Shapin-mondatok elemzése
Magyar Tudomány, 1451- 1457, 2014/12
Woynarovich Ferenc: A tudományháború megjelenése az ismeretterjesztésben
Valóság, 87-98, 2016/7
A NAT-2018 tervezetének szakmai véleményezése,
Az ELFT hivatalos állásfoglalása a Nemzeti Alaptanterv megújítását célzó javaslatról
Fizikai Szemle, 386-392, 2018. november
Abraham Loeb: A tudományban nem a lájkok számítanak
Fizikai Szemle, 391-392, 2019. november
Woynarovich Ferenc: Tudástermelés a posztdiszciplináris korban,
Nyugtalanító tendenciák a tudományosságfelfogás alakulásában
Fizikai Szemle, 20-25, 2020. január
Woynarovich Ferenc: Miért tanítsuk a természettudományos tárgyakat? in: A bravúr kötelező, A budapesti Piarista Gimnázium 1950 és 1991 közötti diákjainak emlékkönyve, szerk.: Felsővályi Ákos (Piarista Gimnázium, Budapest 2021)
A természettudományos tanárképzés helyzetével foglalkozó dokumentumok
Laczkovich Miklós: Bologna és tanárképzés,
Fizikai Szemle 2009. június
Pálinkás József előadása 2009. augusztus 27-én a „Fizikatanítás tartalmasan és érdekesen konferencián”
Szabó Gábor előadása 2009. augusztus 29-én a „Fizikatanítás tartalmasan és érdekesen konferencián”
A Bolyai Kollégiumban 2009. októberében tartott BSc Műhelykonferencia összefoglalása
Az ELTE Fizikai Intézet Professzori Tanácsának állásfoglalása, 2010. január
Tasnádi Péter és Juhász András: Hagyományok és valóság
Szükség van-e tudós tanárokra a természettudományban?,
Természet Világa, 26-29, 2010. január
Az Eötvös Loránd Fizikai Társulat állásfoglalása,
2010. február eleje
Tél Tamás: Bologna vagy tanárképzés?
Fizikai Szemle, 100-104, 2010. március
Tél Tamás: Bologna-dogma,
Népszabadság, 2010. április 10.
A "Természettudomány tanítása korszerűen és vonzóan" konferencia résztvevőinek állásfoglalása 2011. augusztus 25.-én,
Tasnádi P. (szerk.): Természettudomány tanítása korszerűen és vonzóan, 135-138, ELTE TTOMC, Budapest, 2011
Tél Tamás, Tanári doktori program fizika szakmódszertanból az ELTE-n:
Célok és tapasztalatok
Új Pedagógiai Szemle 24, 23-29 (2015)
Juhász Amdrás, Tél Tamás, Tíz éves az ELTE Fizika Doktori Iskola
"Fizika tanítása programja" gyakorló fizikatanárok számára
Fizikai Szemle 68, 251-255, 2018. július-augusztus