Tél Tamás

 

NAT, a fizikáról kialakított kép,
tanárképzés

 

Kezdőlap

Kutatás

Könyvek

Publikációk

Oktatás

Témavezetés

Környezeti áramlások

Fizika tanári PhD képzés

NAT, a fizikárol kialakított kép, tanárképzés

Tanáraim

Önéletrajz

Interjúk

Kármán Laboratórium

English version

 

 

Nemzeti Alaptanterv, a fizika és a természettudomány képe

Az ELTE TTK Oktatásmódszertani Centrumának véleménye,
2012. január

Az Eötvös Loránd Fizikai Társulat állásfoglalása,
Fizikai Szemle, 129-130, 2012. április

Woynarovich Ferenc: Milyen tantárgy a fizika?
Fizikai Szemle, 205-207, 2012.. június

Tél Tamás: Milyen tudomány a fizika? Függelék,
Természet Világa, CLXXVII-CLXXXIII, 2012. december

Kutrovácz G., Láng B., Zemplén G.: Egy tudományos tudománykép védelmében,
Woynarovich F.: Reflexiók az "Egy tudományos tudománykép védelmében" című írásra,
Természet Világa, XXXIII-XXXVII, 2013. március

Csorba F. L.: "A világ útvesztője és a szív paradicsoma", Válasz Tél Tamás írására,
Scheuring I., Podani J., Szilágyi A.: Az evolúció fényében, Megjegyzések Csorba F. László: "A világ útvesztője és a szív paradicsoma" című írásához,
Tasnádi P.: A Bizonytalanok bizonyossága, Gondolatok a természettudományos műveltségről és a természettudományok tanításáról,
Természet Világa, LXIII-LXVIII, 2013. május

Woynarovich Ferenc: Gondolatok a "modell" fogalom használatáról
Fizikai Szemle, 103-106, 2014. március

Woynarovich Ferenc: Híres tudósok véleménye a tudományról - vagy mégsem?
A Shapin-mondatok elemzése

Magyar Tudomány, 1451- 1457, 2014/12

Woynarovich Ferenc: A tudományháború megjelenése az ismeretterjesztésben
Valóság, 87-98, 2016/7

A NAT-2018 tervezetének szakmai véleményezése,
Az ELFT hivatalos állásfoglalása a Nemzeti Alaptanterv megújítását célzó javaslatról
Fizikai Szemle, 386-392, 2018. november

Abraham Loeb: A tudományban nem a lájkok számítanak
Fizikai Szemle, 391-392, 2019. november

Woynarovich Ferenc: Tudástermelés a posztdiszciplináris korban,
Nyugtalanító tendenciák a tudományosságfelfogás alakulásában

Fizikai Szemle, 20-25, 2020. január

Woynarovich Ferenc: Miért tanítsuk a természettudományos tárgyakat? in: A bravúr kötelező, A budapesti Piarista Gimnázium 1950 és 1991 közötti diákjainak emlékkönyve, szerk.: Felsővályi Ákos (Piarista Gimnázium, Budapest 2021)


 

A természettudományos tanárképzés helyzetével foglalkozó dokumentumok

Laczkovich Miklós: Bologna és tanárképzés,
Fizikai Szemle 2009. június

Pálinkás József előadása 2009. augusztus 27-én a „Fizikatanítás tartalmasan  és érdekesen konferencián”

Szabó Gábor előadása 2009. augusztus 29-én a „Fizikatanítás tartalmasan  és érdekesen konferencián”

A Bolyai Kollégiumban 2009. októberében tartott BSc Műhelykonferencia összefoglalása

Az ELTE Fizikai Intézet Professzori Tanácsának állásfoglalása, 2010. január

Tasnádi Péter és Juhász András: Hagyományok és valóság
Szükség van-e tudós tanárokra a természettudományban?,

Természet Világa, 26-29, 2010. január

Az Eötvös Loránd Fizikai Társulat állásfoglalása,
2010. február eleje

Tél Tamás: Bologna vagy tanárképzés?
Fizikai Szemle, 100-104, 2010. március

Tél Tamás: Bologna-dogma,
Népszabadság, 2010. április 10.

 

   

 

 

 

 

© Tél András 2022